Alla inlägg under juli 2008

Av linnsan77 - 23 juli 2008 22:14

idag var jag och M och spelade minigolf med min kära väninna och hennes kille nere vid kananbadet sedan käkade vi glass. Därefter gick jag o M ner och tog ett dopp i värmen... vi åkte därefter till hässelby strandbadet och badade där det är finare strand och mindre folkhysteri sedan gick vi och handlade och grillade och mös...en underbar dag:)

Av linnsan77 - 22 juli 2008 23:20

M och jag åkte till hans hus och hämtade hans laptop sen handlade vi  mat på ica maxi för tre dagar framöver...sedan hade vi tvättstugan på kvällen och jag fortsatte med tradera hysterin och kollade på Allsång på skansen medan M spelade ett pokerspel på mitt rosa playstation...

godnatt

Av linnsan77 - 21 juli 2008 23:07

Jag tog min ullaredskasse full med kläder och åkte över till E..

Trodde verkligen inte att det kunde vara så kul med tradera med att buda på auktion. Ett jätte tack gumman för all hjälp med beskrivandet av kläder och fotograferandet... Gott med pizza i pausen var det också;)

M hörde av sig och jag fick köra M till Billia Haga Norra för att köpa en reservdel...vilket sen visade sig vara fel så vi fick köra dit och få den rätta dagen efter..

Av linnsan77 - 20 juli 2008 23:10

M åkte hem till sig och surade..sen visade det sig att hans bil knasade sig igen så då var han strandsatt norr om Stockholm i sitt lilla hus..tur att jag hade städat åt han i fredags så han kom in då;)

Av linnsan77 - 8 juli 2008 15:00

Sov dåligt i natt,,ett sågverk i rummet bredvid och en M som har ont i foten...

Fick färska frallor till frukost av M:s mamma med man...som också har semester..

Vi åkte och handlade mat för 800 kr för hela veckan..

Av linnsan77 - 7 juli 2008 12:49

Vaknade utvilad och åt en underbar hotellfrukost med allt vad det innebär från bacon, våfflor, ägg i alla olika varianter, frukt ,rostbröd till olika sortes sill.. Fick ett sms av M:s mamma och sa att M blivit farbro till ytterligare en son som föddes med akut kejsarsnitt men det gått bra..

Sedan bar det av till Gekås Ullared..vi skulle bara handla det nödvändiga som hygienartiklar... det blev mer..det slutade med att M betalade 2000 i kassan... vi käkade på en resturang där som serverade kass mat det var så dålig mat att vi klagade efs det stod fläskfile men det smakade inte det och det var inte det..det slutade med att servitören bad om ursäkt och bjöd på maten...pinsamt för dem..

Sen bar det av ner till Skåne...Vi kom till Vellinge vid 18 tiden

Somnade tidigt den kvällen

VM

Av linnsan77 - 6 juli 2008 00:44

Den stora dagen började med ont u ryggen efs jag sovit på en liten soffa  halva natten och det ösregnade:(

Ingen bra dag att ha VM i...men men man kan inte styra över vädergudarna..det blev att ta fram paraplyerna och regnkläderna...

Efter en god hotell frukost begav vi oss till banan...Det regnade och regnade hela dagen på banan tur att vi satt i bilen en stund och sov för då försvann lite tid..Vi lämnade SM när sista heatet gick och det var kaos att komma ut med bilen efs vi hade V.I.P parkering som var längst in på området.. Det tog oss 45 minuter och då var det kort tid mot vad det brukar vara. Vi drog till Göteborg och där stannade vi på Scandic hotel för natten. Åt en utsökt middag där med..Rödtunga med färskpotatis...

Somnade gott den kvällen ....

Av linnsan77 - 5 juli 2008 21:00

Vi drog tidigt lite oplanerat och efs M hade brutit foten så visste vuí inte hur det skulle gå att vara på banan en hel helg..jag skulle få uppleva ett världsmästerskap i motocross..hoppades på bra väder min första helg på semestern;)

Det var kanonväder på vägen dit,stannade i örebro på subway och käkade sen bar det vidare...väl framme v id 15 tiden så mötte vi den gode vännen mr P som gav oss inträdes biljetter och bil parkeringskort.. Det var helt hysteriskt mycket folk och bilar överallt...

Vi kollade när förarna körde och kollade i de olika tälten för att se vad som såldes och vilka utländska förare som fanns..träffade en del svenska SM förare också...dagen gick fort men så kul vilken upplevelse det var..

Vi checka in på hotellet som P betalat och sen gjorde vi oss iordning och gick och käkade på en krog som vi trodde var en kvarteskrog och den hette det också... www.kvarterskrog.nu och guuuuud vilken god mat det var en matupplevelse kan jag lova och dyrt men det var värt varenda krona...supergood krämig kräftsoppa till förätt med pepparotsbröd och sen skaldjursfylld oxfile med kantarellsås och potatisgratäng  till varmrätt..kan jag rekommendera om man ska till uddevalla.  Det började regna sent in på små timmarna.

Vi gick och lade oss efs vi skulle upp tidigt på morgonen till banan....