Alla inlägg under december 2009

Av linnsan77 - 23 december 2009 19:15

Idag jobbar jag och emielie och vi har ett barn från våran förskola..det är sammanslagning..det blev 5 barn så jag gick vid 13.30..så bra..jag stannade till i stan och köpte en skjorta till emil ..sen bolaget där alla andra var..men det gick rätt fort ändå..

Väl hemma packade vi ironing och älsklingen slog in alla klappar han köpt under dagen efs han var ledig..

vid 17.15 åkte vi till spörs och hämta josefine och david som kom igår och sen åkte vi till kicki och peder. Väl där fick vi drink och sen blev det massa god renfiel med potatiskaka och supergod sås..det var så trevligt..vi fick en jullklapp allihopa som vi inte vet ännu men de kommer bli en dags utflykt med övernattning..denna jul blev de ingen resa efs de bygger om sommarstuganför ngra hundra tusen och sen det nya huset efs de flyttar trettonhelgen och den ombyggnade går på 1,5 miljoner..men så fint det kommer bli..

Vi kom i säng vid 23.30 tiden..

Av linnsan77 - 22 december 2009 20:59

Stänger idag sista dagen på tellus förskola sen blir det jourförskola imorgon där jag ska vara..

Vi hade ett barn så vi gick ut och åt på pizzerian till lucng..sen vid 13.30 var jag ensam med henne till 16..emil kom till jobbet så åkte vi till knåda och köpte jaktskidor till honom..han är ledig imorrn och ska fixa julklappar som all annan befolkning i denna stad..efs det är löning och dagen före dan..

Han åt min andra halva av pizzan och jag tog från frysen fläskfile och potatis till middag..

Nu har emil syrra och sambo kommit till stan..kul imorrn ses vi då vi ska till emils styvbror på middag..sen sover vi i spörs hos svärmor och hero till julafton..

Svärfar och carina kom över med en fin blomsteruppsättning..så fin..typiskt att det är hyasint i som jag inte tål..men så lä¨nge sen inte blommar så går det..f¨r ställa ut den på altanen där granen står sen..

Av linnsan77 - 21 december 2009 18:26

Tiger kom inte hem inatt han sov hos olle..

Vi såg på wallander..skulden..väldigt bra..sen la vi oss vid 23 tiden..ska upp tidigt efs jag öppnade imorse..

lillan gick ut innan vi la oss sen hörde emil att de stutta där nere..då var kattluckan låst så hon inte kom in..tur att han gick ner..

vid 1.15 fick ja ett mess att jag kunde fixa en nagel som gått av..vid 15 idag..sen vid 2.30 gick strömmen och sen kom den på igen och då låter det i telefinerna att de laddar igen..så skulle jag upp vid 4.30..så e så trött..

vi hade 3 barn idag..fick gå vid 1 så jag hann handla sen hem och åka o fixa nageln sen handla jul löpare på dollar etc..

gjorde köttfärssås från frysen o spagetti till middag..gotti..

Typiskt biljetterna till tuppens är slutsålda så frida o jens hann inte köpa..de ska till oss på juldagen iallfall och vara me på förfesten...

Av linnsan77 - 20 december 2009 11:29

Vi kollade på frukost tv vid 9 och åt frukost..sen gick vi ut och busade med kissarna i snön..vad de busar...gjorde gångar till dem att gå och sen stapla lite ved..sen har vi satt upp granen och ska nu pynta den och sen vid 15 ska vi ner til svärfar och äta mat och johan och sara kommer dit me..

Av linnsan77 - 20 december 2009 11:26

Vi gick upp vid 9.30 sen blev det tomtegröt och 'gg sen har vi julstädat hela dagen..tamtorkat alla golv, strykit dukar, damsugit och tvättat..så skönt att få det gjort..nu är det julfint..sen gick vi ut i kylan men nu är de bara -13 och plockade en julgran att oynta imorrn..mina ögonfransar fryste till is och håret blev grått..

Emil ska vara chaffis ikväll me..vi åt rester till lunch och sen vildade vi lite..vi kopplade nu boxen till tv:n nere så vi åt fläskfile och klyftpotatis och bea och kollade på ´båda pirate of the carabien..vid 23.30 la vi oss.

Av linnsan77 - 20 december 2009 11:23

Det snöar igen och det är -24 grader ute..kallt..

Vi var inte ute med barnen idag på jobbet..och vila gjorde de inomhus..

efter jobbet åkte jag och handlade sen hem och fixa middag..vi åt janssons, sill, köttbullar, prinskorv,mimosasallad,  kokade potatis, ägg och hård smörgås..gotti..

Sen blev det tv för hela slanten..emil skulle vara chafför..

Av linnsan77 - 17 december 2009 19:35

Det är -12 grader ute och det snöar fortfarande..

Det är så vackert ute men nu räcker det med snö tyckr jag..

Vi var i kyrkan i dag på julspel med baren och sen fick vi lussefika..sen tillbaka på jobbet åt vi jullunch med janssonsfrestelse, korv, köttbullar, sill och allt där till..såå gott..

Stänger idag så jag kom hem vid 17.30 och sen blev det rester till middag..

Nu blir det tv:n som gäller

Av linnsan77 - 16 december 2009 06:24

Morrn morrn allihopa..uppe med tuppen..gick upp 4.30 för att vara säker på vägen..det har slutat snöa och det är så vackert..3 decimeter har det kommit..

vi åkte pulka igår med barnen på jobbet och kissarna hemma älskar nu snön..det springer ut och plumsar och kör race i snön..Idag ska vi pyssla med barnen och imorrn blir det julspel i kyrkan...

Efter jobbet idag ska jag fixa naglarna och sen till bolaget och tänkte svänga förbi dollar me..sen hem och göra räkgryta till middag

Köpte lite underkläder på lindex och sen en julklapp till emil...ska slå in allt sen..