Alla inlägg under juni 2010

Av linnsan77 - 6 juni 2010 06:15

Vi fick frukost och sen åkte vi mot bröllopsparets hus vid 13 och då fick vi träffa alla från igår..så trevligt och de öpnade alla presenter och även blev det god smörgåstårta och kaffe etc..vid 14.30 höll vi alla på att däcka så vi åkte hemmåt men stannade till och hämtade en jordfräs och en söt barnsäng som kanske kommer till användning i framtiden som emil köpt för många år sedan..

Vi kom hem vid 16 och la oss och sov en stund för att orka kvällen..

Jag kände mig inge pigg allss och snorig och ont i huvet men vi skulle ner och äta middag med svärfar och skåningarna igen som var på väg hemmåt.Frida var där också så de var trevligt.vi åt tacos och sen tvättade darlingen av corvetten för att den ska besiktas imorrn och vi tog en promenad stina, ja , frida och de andra innan vi åt efterrätt smulpaj..gotti..hasse och fjälla kom förbi så de blev också bjudna på dessert.

Kom hem vid 22 och slocknade direkt..

tack för en underbar helg

Av linnsan77 - 5 juni 2010 15:15

Vi gick upp vid 9 och jag sov dåligt..gjorde oss klara inför färden mot kyrkan..tur de var vackert väder ute..hämtade stina sen blev de till mobackes efs hon inte hade ngn present så hon köpte en jättefin kruka och blomma..

Vi kom till svärmor vid 12.30 med bussen som vi ska sova i natt i ..Stina gjorde sig klar och vi käkade korv med bröd innan vi åkte mot kyrkan..

Vad kul och träffa så många inom släkten..och vad alla var fina..

Vilken vacker cermoni och sen vid 15 åkte vi mot wallsta där festen skulle hålla till.. Väldigt bra anordnat och jag och älsklingen hamnade vid samma bord och hade jätte trevliga folk vid vårat bord..återkommer med menyn och kort såklrt från denna dag..

Jag blev så förvånad för emil tycker inte om att dansa men blev uppbjuden av en  späxig tjej som gillar att spexa till det och hon hade dansat med han förrut på ngn fest och försökt lära han..hihi sen bjöd han upp mig :) sen hade han också skrivit i gästboken vilket också förvånade mig..min lilla älskling..

Vi kom i säng vid 3 tiden och sen upp vid 8.30..vi var helt slut efter en natt i bussen inge bekvämt men men

Av linnsan77 - 4 juni 2010 06:00

Har städat idag och handlat dop present sen åkte jag en snabbis till älsklingens jobb och hämtade saker till gästhuset efs micke är där idag och fixar.. Sen hem och ikväll kommer stina och vi ska till svärfar och grilla lax..de får också skånebesök..

Vi åt god mat och sen hade gotlands fåren smitit så vi fick locka in dem i hagen i gen och fixa och trixa..haha vilket fredags nöje..

Vi kom i säng vid 1 och sen ska vi upp tidigt imorrn på bröllop :)

natti natti

Av linnsan77 - 3 juni 2010 18:25

Idag blev de sovmorgon för älsklingen efs vi skulle till gävle :).vi åt frukost sen gick han ut och målade i gästhuset listerna sen åkte vi vid 9 efs vi skulle va där 10..

Besöket gick fort..och nu är de en väntan bara inför augusti besöket..

När jag kom hem fixade jag naglarn ainför bröllopet på lördag och sen gjorde jag köttförssås till middag och ifall micke skulle komma men ingen micke har synts till..

Hasse och nora kom förbi en sväng efs han ska låna emils hoj på lördag då de är tävling i falun och efs vi är på brölopp då..

Imorrn ska jag köpa dop present till lill emil som döps nästa helg..svårt bara att veta vad man ska köpa till en liten pojke..ngn med förslag...

Vad spännande Fridis om du ska uppåt landet imorrn..hoppas du vågar ;)

Midsommar börjar närma sig och vad kul att syrran och pappa kommer hit..känns tungt bara att inte mamma är med

Av linnsan77 - 2 juni 2010 07:59

Mmicke kom inte igår..han ska komma idag eller imorrn trodde han..

Var ju hos anita igår..häftigt måste jag säga...att kroppen kan svara på så mycket..har fått många svar på saker..hade enorm zinkbrist så de ska jag bland annat ta varje dag...

Gästhuset är nu färdigkaklat och imorrn ska emil måla och sätta dit lister..Hoppas de blir klart snart..stackarn..jag bara tjatar i tjatar..

Idag ska jag jobba i alfta..kul sen blir det träffa tjejerna i simhallen vid 17..

HAr tagit fram lax ur frysen..kan emil koka potatis och värma ädelost sås till..

Av linnsan77 - 1 juni 2010 14:47

Ja tyvärr så avbokade lena våran lunchdejt men träffade upp Elin på kilafors herrgård och åt jättegod fisk med primörer och skagenröra och potatis..och en stor tallrik med grönsaker av alladess slag..Jätte trevligt att träffa henne och snacka lite skit..De är så fint ute..

Ska lägga ut kort snart..lovar de kommer..

Har städat lite här hemma och svängde förbi Lars och Ann med lilla Lizen..vad stor hon blivit..trevligt och träffas en snabbis..

Har nu äntligen bokat hotelrum till motocross vm den 2 juli..jippi hoppas de är fint väder.. http://book.bestwestern.com/bestwestern/productInfo.do?propertyCode=88148..

sen blir de självklart den berömda krogen :) http://www.kvarterskrog.nu/ som bara ligger mitt över gatan från hotellt..perfekt..

Ska fortsätta med städningen nu sen blir de åka till vallsta och träffa bonotologen klockan 18.30

Till middag ska vi äta tacos.gotti får se om micke kommer över och hjälper emil med elen och emil hjälper micke att snickra ihop en spaljè..