Direktlänk till inlägg 4 juli 2010

Summerar uddevalla helgen

Av linnsan77 - 4 juli 2010 15:45

Ja nu har jag inte haft ork eller lust..en jobbig period just nu så har inte orkat blogga..Saknar mamma så otroligt mycket och de är tungt utan henne..

Får summera uddevallahelgen... DEn var kanon förrutom att vi höll på att köra ner i diket på vägen ner för emil somnade till trots att han inte var trött..läskigt men vi hann aldrig ner i diket tack och lov..De tog oss 7 timmar att köra ner  stannade på ett matställe och käkade lunch sen kom vi fram vid 20 tiden och vi gjorde oss iordning och gick ner till kvarterskrogen och åt en utsökt middag..kräftsoppa med pepparots bröd till förätt och sen åt jag pasta med räkor och vitvinsås och emil pasta med oxfile och senapssås..otroligt gott men så varmt där inne..sen gick vi ut mot hamnen och kikade lite och sen en sväng på stan och så köpte vi kul glass sen gick vi och la oss vvid 23 tiden helt slut..på lördagen skulle vi upp vid 9 för att äta god frukost buffe..träffade ett bekant ansikte från förr..arlanda annika kul att hon fått barn också som var me..de bodde på samma hotell som oss..

Vi åkte och packade upp våra solstolar på berget vid furan och gänget..se satt och söp redan..jag fick smaka efs emil körde..de var kokhett ett tag och jobbigt för vattnet tog slut på hela anläggningen för en elcentral gått sönder så de fanns inge vatten i 30 graders skuggan på två timmar sen kom dem..tur man kunde köpa kall läsk iallfall..träffade herr isgren och lika trevlig mot alla som alltid..Träffade Maria och hennes Peter.. trevligt trevligt de bodde på hotell viking i stan..

Vi åt god pizzaslice till lunch och kollade och njöt av värmen och crossen..jag satt i bikini så varmt var de..

Sen åkte vi och badade där vi badat förra året vid bohusgårdens hotell vid en strand..så skönt sen blev de upp på rummet och göra oss klara för att gå ut och äta och eventuellt åka taxi till campingen och parta..

Vi käkade god mat på mortens tror jag de hette och de var visst nattklubb där me senare..vi åt gott kött såklrt med potatis och pepparsås och drack gott och sen åt emil kladdkaka för han var så sugen på de..men de var nötter i så jag tog inget..var så mätt ändå...vi satt bredvid två karlar som också var på vm så vi snackade med dem under tiden vid käkade..

Sen vid 21 så orkade vi inte åka till campingen var helt slut efter denna dag i solen så vi gick på stan en sväng och sen blev de sängen vid 22.30 tiden..imorrn ska vi checka ut och packa ihop och kolad vm sen åka hemmåt igen..

Vi gick upp vid 7.30 och käkade frukost sen packade vi hop och det regnade ute..tur jag hade mina stövlar och regnkappa och paraply med..de kunde man inte tro att de skulle komma regn men så blev det..blev lite kyligare ute också..

Vi kom till tävlingen vid 9.30 tiden och vi skippade stolarna denna dag utan vi tänkte att vi skulle gå omkring idag..Vi träffade boppen från Alfta som igår de första vi gjorde när vi kom till banan :)

Sen mötte vi furan och hängde med honom nästan hela dagen..så himla trevlig kille från gävle som kör cross motionsklassen som emil..

Vi käkade pizzaslice idag me och sen blev det gå runt o kolla och sen hittade vi en bra plats att sitta på andra sidan berget..det slutade regna vid lunchtid..

Vid 17 tiden åkte vi hemmåt och kom hem vid 23.50 och sen skulle emil upp tidigt dan efter och jobba stackarn..vi åt hamburgetallrik till middag..