Alla inlägg under mars 2011

Av linnsan77 - 17 mars 2011 16:15

Hade mindre barn idag efs vi skickade hem barn igår som kräkts..

Efter jobbet åkte jag hem och åt rester från korven igår och damsög av lite och imorrn är det fredag och då kommer sara hit och vi ska äta räkfross och ost och kex :)

Emil är hos poffen idag me..

Grannen sara kom förbi och fikade efter middagen och sen vid 21 gick vi ner till carina och olle och fick hjälp med medecinen.

Kollade på tv sen blev det sängen.

Av linnsan77 - 16 mars 2011 19:24

Just de måste grattulera bästa Ewa och Tommy som fått en son i helgen..så söt lille Alfonz

Idag var det 20 barn.. Efter maten och vilan så gick jag på möte i skolan om övergången mot förskoleklasen och när jag kom tillbaka möttes jag av ett lite smått kaos..Två barn hade spytt och en hade diarre..stackarna..så de verkar som magsjukan går runt..trodde den var borta nu vid det här laget..men så fel jag hade..

Väntar bara nu att ngn av kollegorna ringer och säger att de är sjuka..

När jag kom hem så fixade jag korv i ugnen som fick stå i 45 minuter medans älsklingen åkte skidor 2mil och jag gick promenad 3 km :)

Efter middagen har jag bara slappat och kolla på tv..ska ses greys som börjar idag igen och igår var det ju desperate housewifes :)

Kram på er alla

Av linnsan77 - 16 mars 2011 19:22

Började tidigare idag efs det är teater..

Dagen flöt på och vi hade idag 17 barn..var länge sen och imorrn blir det 20 om alla kommer.

Skönt att de var soligt ute.

Efter jobbet åkte jag hemmåt och städade..älsklingen handlade lite efter jobbet..men jag ska stor handla torsdag el fredag..

Till middag blev det som sagt paj och soppa och sen gick vi ut och gick en promenad..

Imorrn ska jag göra de me..varje dag..

Av linnsan77 - 14 mars 2011 19:15

Gick upp vid 6.30 och åt lite frukost..stina gick till jobbet då och kristinya när vi gick mot tåget..

Mot tåget och sen tilll flygplatsen och där såklrt stoppade de mig i tullen..vad pinsamt men de hittade inget men jag fick till och med ta av mig skorna..Vakten skojade och sa now you kan have your head back..hmm

Tur man fattade att han skämtade iallfall..

Sen lyfte vi mot arlanda vid 10.15 och väl på arlanda så var det såklrt kallt och snö :(

Vi åkte med buss mot bilparkeringen och sen e4an hemmåt..vi körde om peter i lastbilen:). Sen stannade vi i gävlebro och åt lunchmiddag.

Sen hemma hämtade vi kissarna hos svärfar och sen upp och packa upp och tvätta och så skönt att vara hemma igen..

Gjorde iordning soppa till middag och sen gjorde jag iordning tacospaj till imorgon kväll.

Av linnsan77 - 13 mars 2011 19:00

Vi gcik upp vid 10 och åt frukost..sen väntade vi in kristinya och betty somskulle ta oss runt på sightseeing ute på landet.

Man blev lite åksjuk på dessa kurviga vägar och sen på det att de kör på fel sida :)

Det regnade och var dimma så vi kunde inte se så mycket som vi tänkt..men vi åkte till en lite by och såg ett gammalt slott..tyvärr var det stängt för rundtur och sen vidare   upp till bergen till devils dyke och där åt vi sen lunchmiddag vid 15.30..god sunday roast med massa olika såser till och sen god efterrätt.

De flög dragflygning där uppe och de var häftigt att se.

Sen på hemvägen så stannade vi och handlade lite för stina sulle göra soppa till middag.

När vi kom hem så gick vi till puben nära henne och tog ett par cider/öl sen hem vid 20 och åt god sötpotatis, selleri och chorizio soppa.

Vi oackade iordning allt för imorrn ska vi upp vid 6.30 för att åka hemmåt igen..

Av linnsan77 - 12 mars 2011 20:00

Vi gick upp vid 9 och åt frukost, vi fick god engelsk frukost bestående av ägg bacon, korv, lök, champinjoner och tomat och annat gott :)

och sen blev det shopping på stan hela dagen..vi gick in vid 12 mot stan, det var en marknad och såg ett skykltfönster med choklad saker och vi försökte hitta ngt till olle och carina men tillslut hittade jag en fin glasfågel att ha i växthuset för 10 pund och sen blir de en whiskey till olle.

kristinya skulle vara hos ngn väninna dena dagen och komma hem imorrn bitti.för våran del  blev det shopping,,snygg tunika, klänning, underkläder, skor, jeans ,skjorta, tröja etc..emil shoppade mest denna gången :)

sen åt vi lunch på en trevlig bar, jag tog pizza och sen på hemvägen stannade vi på en till pub:) sen stannade vi och handlade lite öl, och cider för kvällen.

Vi kom hem vid 18 och gjorde oss iordning igen för att senare bege oss ut på ngn krog..Det var fullbokat på de flesta resturanegerna så efter fem olika ställen blev det en italiensk resturang med god mat, jag åt risotto med räkor..vi drack vin till middagen..

Sen gick vi vidare till en pub men runt 22 tiden blev emil trötter igen ;) så vi gick hemmåt vid 23 och la oss.

Av linnsan77 - 11 mars 2011 20:00

Solen skiner coh sov ganska bra faktiskt ..Vi åt varsin tallrik gröt och sen åkte vi med bilen till arlandas parkering och sen tog vi buss mot flyget och vid 7 checkade vi in på arlanda och mot london gatwick :)

Vad kul det ska bli att träffa Stina och se hur hon bor.

Det var kallt på arlnada och de hade snöat inatt

Det var massa plan uppe i luften samtidigt så det tog ett tag innan vi fick landa.

men när vi kom till londons flygplats var det +6 och ingen snö alls. träden var gröna och det var varmt  i solen..

Man såg vindkraftverk ute i vattnet när vi var på väg ner för landning..

vi köpte tågbiljett och åkte sen tåget mot brighton typ 20 miuters färd och vi hade så underbart.

Stina var på tågstationen och vi gick mot henne och kristiyas lägenhetsradhus..

Shit vad skitigt det är ute på gatorna..inget rent land inte..

De bodde ättefint..mysigt och skönt att vi får ett eget gästrum att sova i.

Vid 11 gick vi med stina mot hennes jobb efs hon skulle tillbaka och jobba..jag och älkslingen shoppade lite där på hm och sen gick vi på stan och köpte nya skor för de var ju så varmt med vinterskorna vi hade på oss och ont i fötterna efter att gå så mycket..

Sen åt vi god lunch i solen på en uteservering och drack öl /cider :)

Sen gick vi ner mot piren och vattnet och sen hemmåt igen..vi vilade lite och väntade in stina och kristina.

På nyheterna hade de varit en tsunami i japan så tragiskt och ett kärnkraftverk har exploderat..flera tusentals människor har omkommit..

Vi tog taxi mot jamie olivers resturang och avnjöt en god middag. så trevligt och sen gick vi till en pub där vi mötte upp en vän som heter kevin tilltjejerna och sen kom betty en annan trevlig tjej.

Vid 22.30 var emil så trött så vid halv tolv började vi gå hemmåt.

kom i säng vid halv ett

Av linnsan77 - 10 mars 2011 20:00

Efter jobbet idag pker vi mot stockholm..

Hade bara 3 barn så jag fick börja tidigare och gå hem tidigare och jag och en annan personal gick till badhuset med de barnen och det var kul..synd jag börjar sent de andra bad dagarna..

Efter jobbet tog jag en sväng in på såfin och sen hem och duscha och göra mig klar för att vänta in emil och sen åka till pappa.

Vi kom iväg vd 17 och var framme vid 19.30 och hämtade uppp thaimat på vägen :)
Vi var så trötta och vid 21.30 gick vi o la oss för att gå upp imorrnbitti vid 4.30 efs vi ska åka mot arlanda vid 5.30

Blev en snabbvisit hos papsen..

Synd inte syrran kommer till dig i helgen för att hon är sjuk :(